OMG så bra det gick idag^^

Red hoppträning för Carola idag igen (rider just nu för henne 2ggr i veckan). Herregud så fin hästen va idag!!!

Vi började med uppvärming på två små hinder på en stor 8a rullade på där och fokus va på att få samma friska tempo i kurvorna som hon har innan och efter hindret. Det är rätt svårt eftersom hon lätt tappar fart i kurvorna och manar man på henne så trsslar hon till sig och byter galopp eller korsgalopperar, men man måste ju utmana henne för att hon ska hitta sin egen balans.

Sen hoppade vi en bana, som ni kan se nedan på min asfina bild ;P Hoppade den lågt och sen höjde så 1an på 50cm, 2an 80cm, 3an och 5an (de va samma hinder) 90cm, 4an 90cm och 6an 90cm. Oh shit-majbritt va bra hon hoppade, hon sög tag i hindrerna och både jag och Carola va överens om att detta va hennes bästa gång. Hon va så pigg och positiv så jag ville aldrig sluta hoppa. Hon är som ingen annan häst jag hoppat (eller ridit för den delen!). Hon hoppar igenom hela kroppen och har en superteknik så det känns som om man är i luften hur lännge som helst! Hon rev dessutom inga hinder på banan idag och det betyder att jag inte störde henne så mkt där uppe på ryggen^^ Det är lätt att hon river om jag inte gör mitt jobb och inte stör henne, haha!

Såna här pass får en att tro på framtiden^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0