En del träningar och en vila senare....

Sedan sist har jag hunnit både träna för min derssyrtränare Sussie och min hopptränare Carola! Det är så kul att rida min lilla donna just nu för hon är liksom mer med på noterna nu än förut! Hoppningen funkar så bra, hennes sämsta dag just nu är som hennes bästa dag va förut, så det är alltid kul nu och det är skönt som omväxling!!

Dressyren går också mkt bättre men dock så har jag lite mer blandade resultat där. Hon är asfin i traven men galoppen funkar sämre där tyvärr. Vi har ju kört mkt programridning i några veckor och det är jättesvårt eftersom galoppen ska fattas på en bokstav, inte före eller efter, och eftrsom övergången från trav till galopp är så vansinningt svårt för henne så blir hon lätt sur och sparkar bakut :(

Nu på söndag är det klubbdressyr så jag för hoppas att det är som på klubbdressyren i höstas att på träningarna innan tävlingen så funkade INTE galoppen överhuvetaget för att sen på tävlingen gå hur fint som helst^^

Nu har jag ju kört på rätt hårt andå sen hon sattes igång efter vintervilan så hon fick en vecka och två dagar på raken att vila kropp och knopp och som vanligt är hon som smör att rida efter vilan. Pigg och alert med örorna framåt hela passet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0