Carolaträning igår!

Hoppade för Carola igår! Det gick stenbra :D Hoppningen har det ju varit lite upp och ner med i flera månader och efter Lacostes 2mån vila (vilade ej pga skada utan hade vanlig vintervila) så har hon bara varit igång i drygt en månad, men oj vad hon utvecklas fort och faktiskt jag med!^^
Jag LÄNGTAR till den "riktiga" tävlingsdebuten på lokalnivå, klubbis känns inte som en tävling utan mer som en träning inför tävling så det räknas inte!

Som uppvärmning så körde vi först cavaletti på volt där fokus enbart låga på att forma runt innerskänkel och att länga stegen. Sen jobbade galopp på volt med ett litet hinder. Det som är svårt där är att hon gärna byter galopp eller börjar korsgaloppera och då vill jag stötta upp henne, men nu är hon faktiskt så pass gammal att få reda ut sina ben själv så jag bara red i lätt sits och lät henne lösa det själv och jag måste säga att hon löste det över vad jag förväntat mig. För dom som följt mig och Lacoste IRL så vet ni hur SVÅRT det är för henne att galoppera på volt, ännu mer med ett hinder i vägen^^

Sen körde vi en trekombination med två galoppsprång mellan hindrerna, där får jag jobba för att rama in henne så hon inte flyter ut åt nått håll.

Sist körde vi en liten bana (se nedan). Jag hoppade bara banan en gång för hon skötte sig så jäkla bra, både jag och Carola va så impad av henne. Hon verkligen sökte hindrerna och ville fram!
Varsågod en asfin bild på banan ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0