Börjar närma sig!

Det börjar ju faktiskt att närma sig min och Lacostes dressyrdebut på lokalnivå! I höstas va vi med på en klubbis och vann faktsikt vår klass, en rätt rolig historia faktsikt som jag kan berätta nån annan gång^^

Ock eftersom man är en planeringsmänniska ut i fingerspetsarna så måste man ju börja fundera ut på hur man ska se ut på tävlingsbanan ;D


Min fina Charles Owen hjälm ska självklart på ;D


Sen får jag ju bara hoppas att min Pikeur Epsom kommer sitta som ett smäck när jag nu får den!


Schabraket som Lacoste har på sig är ett svart sammetschabrak som jag faktiskt lånat av min pappas sambo. Jag är helt kär i det schabraket så jag ska fakstiskt höra om jag kan låna det! Jag tycker det blir lite trist med bara ett stort vitt schabrak om jag ska va ärlig, jag föredrar svart framför vitt! Ridbyxorna är ett par märkeslösa helskodda, assköna, dom ska självklart på :)



Mina sprengersporrar ska självklart va på också. Dom är kanon eftersom man kan göra så små hjälper så de inte syns!


Mina Mountainhorsestövlar! Nu dör väl alla dressyrtanter, men jag tycker dom är assnygga och föredrar ridstövlar med "midja".


Dessa skydd i vitt ska hon ha på sina framben på framridningen. Varför jag inte kommer ha några bak är först och främst för att jag bara har ett par benskydd och för det andra så är det lättare att ta av innan start om hon bara har skydd fram.



Min nyligen toppstoppade Pfiff Amaretto.


Har nästan nyss köpt dessa säkerhetsstigbyglar till dressyrsadeln. Jag har fobi för att fastna med benet i stigbygeln och bli släpad så på båda mina sadlar sitter enbart säkerhetsstigbyglar!


Min Eric Le Tixerant gjord

Sen har jag lite svårt att välja vilket pannaband, om jag ska ta det jag tycker är snyggast fast det är lite mer åt hoppstuket eller om jag ska ta det näst snyggaste som är mer dressyrpannband?! Nån som har en åsikt?


Detta pannband?

Eller detta?

Den 25e mars är det klubbdressyr och helgen efter den är det lokal tävling i sundsvall. Denna outfit ska jag ha i Sundsvall, vad tycks? Vad vi ska ha på oss på klubbdressyren kommer i ett senare inlägg^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0