Alltså seriöst!

Min lilla donna får jätteproblem med sina karleder vår, ibland även på sommarn och på hösten! Hon spricker i karleden och får små skrudor ungefär som mugg fast andå inte. Jag har ju varit på karlederna och tvättat och smörjt med idomin men andå har vänster fram blivit infkterad så imorse när jag skulle släppa ut kusarna va hon alldeles tjock i benet :( Jaha tänkte jag, Jävla skit!! Det är ju inte ens nån gegga ute, bara snö och is WTF!!! Jag lånar en bild från google på hur hon ser ut i vänsterframs karled:



Så då var det bara att lägge ett jodopax omslag i karleden och linda benet upp till knäet så hon inte sväller annu mer :( Hade väldigt oflyt på hennes vänsterbakben när hon va 3år, då blev det så illa så hon nästan fick lymfangit. HON HAR SÄ STÖRT DÅLIGT LÄKKÖTT DENNA HÄST! Jag blir vansinnig. Hela hösten och våren brukar jag få lägga om dessa sår morgon och kväll, jättejobbigt är det särskillt nu när jag bor flera mil från stallet.
Aja, nu ska jag till stallet och lägga om såret, tar en temp. på henne för säkerhetsskull!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0