Veckoplanering!

Nästa vecka ska Lacoste få vila i en vecka. Sedan hösten har hon tränats 4v och vilat 2, tränats 4v och vilat 2 osv. Det har funkat jättebra på henne då hon är en häst som "vilar" sig i form. Nu i sommar tänkte jag öka på hennes träning med att träna 4v, vila 1v. På en träningsvecka ska hon gå 5 pass varav ett av passen ska vara på töm och under viloveckan ska hon gå på töm en gång mitt i veckan. Förut har hon enbart gått 4 pass i veckan och vilat helt under hennes 2 viloveckor, så det blir lite skillnad, men inte så mkt. Jag bedömmer att hon är mogen att tränas aningen mer.

Halva veckan har ju redan gått men jag lägger upp träningsschemat ändå:
Måndag: Vila
Tisdag: Tömkörning
Onsdag: Uteritt
Torsdag: Dressyr eller lättare uteritt
Fredag: Vila
Lördag: Markarbete
Söndag: Uteritt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0