Uteritt på liten studsboll!!

Igår red jag ut med en hästkompis! Vi red på en sandväg där underlaget är superbra särskillt då lilla skruttan inte hade några bakskor då hon trampat en snett så vi drog av båda (hon skoddes idag så nu har hon runda söta små fötter och skor på alla fyra). Det märktes att Lacoste inte blivit riden på en vecka för hon va väldigt laddad! Allt va en galoppskänkel tyckte hon, haha! Minsta lilla jag rörde mig så fattade hon galopp och hon tog en samlad fin galopp med mkt swung i, mysgumman hon är! Till slut va hon så laddad så hon nästan stog på stället och travade och hon svarade inte framåt när jag ville länga så då blev jag lite irriterad så jag red sista stunden i padocken så hon fick trava på lite framåt och lyda. Hon slappnade av och kändes som vanligt så då avslutade jag.

Som jag nämnde i tidigare inlägg så red jag med det tredelade på uteritten och jag skulle utvärdera om hon kändes bättre på det än på det raka då hon känts aningen stum i munnen senaste tiden. Jag kunde knappt utvärdera det då hon for runt väldigt mkt med huvudet för alla broms som försökte äta upp henne, men jag kunde ana en liten skillnad i munnen till det bättre så jag rider i någon vecka på det trtedelade så får jag se hur det känns.

Idag blir det en uteritt med fokus på framåtbjudnigen eftersom hon mest studsade omkring igår. Hon ska vilja framåt och ska gå taktfast hela tiden. Det är jättejobbigt för mig som ryttare att få henne i rätt takt då hon är rätt struttig särskillt när man rider ut och hon blir lite fjollig! Skriver ett inlägg ikväll om dagens ridning och hur det gick. Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0