Träningschema!

Nu har lilla skrutt fått sin vilovecka! Jag tömkörde henne i torsdags och hon va superfin^^ Resterande dagarna latade hon sig i hagen. Jag passade på att pyssla lite med henne och min syster som är utbilldad frisör va så snäll och gav henne en härligt kort sommarman^^ Jag tycker det ser ut som om hon får större hals när hon har kortare man och jag GILLAR STOOOORA BIFFIGGA HALSAR! Jag försöker så gott jag kan att odla en på min lilla sötknösa!

Nu till veckan ska jag byta bett på henne. Jag varvar mellan rakt bett med fasta ringar och "vanligt" tredelat. Jag ska även testa ett tvådelat tränsbett och se vad hon tycker om det. På senare tid har hon känts lite stum i munnen på den raka bettet när jag rider men konstigt nog inte när jag tömkör, så det är nog dags att byta så hon får lite variation. Jag är livrädd att hon ska bli stum i munnen och hon kollas av hästtandis två gånger om året ända sedan hon va 6månader! Så mkt problem kan komma från munnen och om det kan förbyggas är jag inte sen att göra det. Uppdatering på hur det går med de olika betten kommer sen! 

Till helgen är det träningläger hemma i Kramfors som jag och Lacoaste ska vara med på. Det blir två dressyrpass och ett hopp/markarbetespass. Jag är med varje år på detta läger och det är ALLTID askul^^

Veckans träningar
Mån: Rida ut en sväng på det tredelade bettet.
Tis: Om hon kändes stum i munnen på måndagen ska jag testa det tvådelade och rida en stund. Kändes hon fin på måndagen så får hon bli tömkörd på det raka bettet.
Ons:Vila
Tors: Vila
Fre: Träningsläger
Lör: Träningsläger
Sön: Träningsläger

Det kommer bli många fina bilder, filmer och nya outfits från helgens träningar så håll utkik^^ Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0