Tömkörning igår och uteritt idag!

Tömkörning för min lilla dam stog på schemat efter att ha vilat i måndag efter en intensiv helg! ÅH HERREJISTANES vad fin hon va! Jag trodde inte mina ögon! Jag visste att hon skulle va sammarbetsvillig redan innan jag började för hon va sådär gulligt nyfiken och på som hon kan va när hon har mkt energi och vill arbeta, men sådär bra det visste jag inte^^ Hon gick så stadigt i ALLA gångarter (tom galoppen) så jag bara stog och gapade. När jag råkade samla henne lite för mkt i traven så stog hon nästan på stället och trampade i en stadig form. Hon gjorde klockrena fattningar OCH avbrott utan att tappa formen och byta galopp precis innan avsaktningen som hon gör nu mer sällan än förut tack och lov! Det va helt otroligt!

 Jag blir så himla glad när det går bra och det känns som om jag kanske gjort nått vettigt med henne ändå. Ibland känner man sig så dålig när man knappt vet om det man gör är rätt. Hon är ju min första unghäst och en speciell sådan dessutom! Så när det går sådär bra ett pass då blir man lyckligast i själen^^

Dagens uteritt skulle bli en rätt lugn sådan men det blev det inte.. haha! Jag tränade på min hemläxa från helgen att flytta henne för skänkeln och ha koll på vilket sittben som ska jobba och det gick jättebra. Det är lite svårt att jobba henne när man rider ut själv för hon blir så tittig och låtsas bli rädd för precis allt, men men... När jag sedan skulle jobba henne i galoppen hade vi lite delade meningar om vilken galopp vi skulle fatta så vi fick bråka ett tag så det blev lite mer galopp än vad jag tänkt så hon blev rejält svettig, men det gör inte så mkt för imorn blir det lugnare. När hon väl fattade rätt galopp så skötte hon sig fint, gick i trevlig form och sparkade inte bakut allt för mkt, haha! ;D


Bjuder på den här bilden igen bara för att jag tycker den är så härlig^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0