Sussieträning dressyr!

Tack och lov va vädret svalare idag! Vi fortsatte på gårdagens arbete att få henne ordentligt mellan skänklarna och stadig på ytter. Jag fick börja med att på långsidorna på fyrkanten flytta undan ytter, rikrikta, och flytta undan inner, hela långsidan. Det gick sådär tills Sussie stoppade mig och sa "sätt dig på dina händer" så då gjorde jag det sedan förklarade hon exakt hur det skulle kännas när jag satt i skänkelviknin, öppna och sluta och grundposition. Sen fick jag ut och göra samma övning men jobba som hon instruerat och HERREGUD vilken skillnad. Vi gjorde samma övning i trav och det gick jättebra!

Avslutningsvis galopperade vi på en stor volt i mitten runt Sussie och det gick bitvis bra, men fy sjutton vad det är svårt med en vinglig liten unghäst!!!
Victor (min pojkvän) va så snäll och följde med och fotade lite:

Här får jag sitta på mina händer och känna vart sittbenen ska vara i dom olika sidvärtsrörelserna!





Nu ska lilla skrutt få vila nån dag och mysa i hagen;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0