Pay and Jump!

Hej igen! Jag har haft så stööööört mkt att göra så jag har inte hunnit blogga! Resan hem till Styrnäs gick bra, ett tag trodde jag lilla kusen dött där bak för hon va blickstilla hela 20milen ner! Vi kom fram kl 00.00 och hon fick stå i stallet så hon kunde vila ordentligt! Jag steg sedan upp halv 6 på morgonen och gjorde färdigt hagen så hon kunde gå ut och beta lite innan färden till Kramfors!

Vi kom fram till ridskolan och som tur var hade jag en mkt god vän med mig som har många års hästvana som kunde vara lite "hästskötare" och knäppa bilder och filma (bilder och film kommer på söndag! Även den nya designen som www.lillisvarld.blogg.se gjort, den är riktigt SWEEEEEEET!!)
Framridningen gick jättebra, hon va jättelugn, så lugn så jag tänkte herregud kommer hon inte gå framåt nu eller?!

Jag behövde inte oroa mig för hon kändes pigg och positiv när jag började galoppera, min lilla gulletös! Jag är så imponerad hur lugn hon är på sånahär platser med hästar överallt och högtalare på hög volym :D

Väl inne på banan så blev hon väldigt spänd och skulle INTE gå förbi den läskiga muren som hon trodde skulle hoppa på henne och äta upp hon, haha! Som tur var så spände hon snabbt av och jag kunde galoppera ett varv runt banan innan startsignal. På första hindret var hon inte alls med och vägrade, jag tror faktiskt inte hon alls var med på vad vi skulle göra där inne. Jag tog om och sen hoppade hon hela banan med ett pet, alltså 8 fel totalt, hon kändes lite spänd och hoppade inte så runt som hon brukade göra. Eftersom det va en pay and jump fick jag ta om hela banan om jag ville, vilket jag gjorde. OJ vilken skillnad, nu hade hon fattat vad hon skulle göra och hon bjöd sådär fint som bara hon kan ;D Det blev en 0 runda, stolt hästägare!

Jag ville verkligen efteranmäla mig till en klass till för hon va så framme och fin, men efter jag skrittat av henne bestämde jag mig för att inte göra det. Man känner direkt när hon är trött i kroppen, då börjar hon slira med bakdelen och snubbla, vilket hon gjorde så hon fick stå och beta bredvid tävlingsbanan en stund sen åkte vi hem.

Sammanfattningsvis är jag så nöjd jag bara kan bli av den dagen! Hon hade gått rätt hårt hela veckan och dessutom åkt transport jättelänge och va trött men gjorde allt hon skulle med bravur!! Jag känner mig så taggad inför sommaren och alla roliga träningar:D FINA FINA LILLA HÄST <3

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0