Markarbete för Sussie igår!

I den böljande hettan körde vi markarbete på stora hoppbanan nere vid älven. Lacostes halvsyrra Akleya va också med och tränade för Sussie. Jag börjar som vanligt med att skritta fram och sen direkt börja galoppera i ett friskt tempo i båda varven.

Vi gick in på en ganska stor volt och körde övergångar skritt och trav och sedan trav och galopp detta för att få hästarna lyhörda framåt och bakåt. Efter det skulle vi köra travbommar på en liten fyrkant med travbommar på varje sida, alltså fyra stycken. Det vi hela tiden skulle koncentrera oss på var att reglera tempot och ha samma takt över bommarna som imellan. Lacoste skötte sig yberbra, hur reglerbar som helst med energi framåt trots värmen.

Sedan blev det en mkt svårare övning vill jag lova!!^^ galopp på volt med fyra små hinder!! Vi började i höger varv som är mitt svåra varv då hon sticker ut åt vänster för att jag inte orkar hålla henne på yttern. Det gick inte alls, kändes mest bara skit och jag blev så frustrerad av att jag inte orkade hålla henne på plats. Vi bytte sedan varv och herregud vilken skillnad nu när jag orkade hålla henne på yttern, haha, man är ju helt snetränad själv, ajabaja!! Efter den här träningen var problemen som vi måste träna på rätt självklara. Jag måste få kontroll på henne åt sidorna för faktiskt kan min lilla kuse svara mer framåt än vad jag trodde, haha!^^

När vi var klar bara dröp svetten av både mig och Lacoste så hon fick gå ner i älven och dricka och bada benen sen fick hon en  välförtjänt dusch innan hemfärd. Hon brukar hata att duscha men då njöt hon bara och stog och vilade med ena bakbenet.

Mammsen min följde med och knäppte lite bilder och filmade så vi får se om det kommer ut nån film, OM det inte såg så j*vligt ut som det kändes bitvis;) 

Snart blir det dressyrträning, ska bli skoj^^  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0