Gårdagens dressyrande och dagens tömkörning!

Red dressyr som sagt i paddocken igår, det gick inte så bra som jag ville. Hon kändes spänd och fumlig i munnen tyvärr. Jag tror det har med att det är en ny plats med så mkt att titta på hela tiden och att jag hade spänt bettet för löst (jag höjde sidostycket ett hål till tömkörningspasset och då va hon jättefin i munnen, får se hur det går i helgen, annars blir det byta av bett igen då hennes tänder nyss är kollade och är ok).

Tillbaka till dressyrträningen så fick jag bara koncentrera mig på att hon skulle spänna av och bitvis kändes hon fin i traven. Galoppen kändes bitvis helt sjukt, galet fin!!:D Hon försökte verkligen och vi klarade några kurvor bra utan korsgalopp dessutom jobbade hon fint i form på några långsidor. Jag kände att jag kunde jobba ihop henne i galoppen ännu lite mer men bestämde mig för att inte utmana ödet då hon kändes så positiv, jag jobbade henne bara som jag tyckte var lagomt!

Tömkörningen idag gick så grönj*kelusikt bra!! Fin i munnen, formen var kanon, humöret på topp! :D Hon jobbade på bra trots den böljande hettan. Jag längtas tills nästa tömkörningspass nästa vecka då kanske jag tar några varv i galopp med. Jag känner ig fortfarande lite grön på tömkörningen så vi tränar i skritt och trav tills jag känner mig redo! Tur att jag har pappas sambos halvblod som jag också kan tömköra så jag får träna och bli bättre!

Jag är så sjukt taggad inför helgens träningar att jag håller på att spricka^^ får man vara lite cheese?! Det är min blogg så jag är det, här kommer det: <3Lacoste<3     haha! tönt jag är men min lilla kuse är för underbar!
TJING

Kommentarer
Postat av: carolina

Hur gammal är h*n? :)

2011-06-10 @ 21:20:44
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: carolina

Hur gammal är h*n? :)

2011-06-10 @ 21:20:44
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Hon blir fyra den 19e Juni :)

2011-06-11 @ 18:03:44
URL: http://lacosteochemmeli.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åh vad bra! Fortsätt jobba på med tömkörningen! :)

2011-06-13 @ 20:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0