DYYYYYYYYYR häst !!

Sandra, en mkt bra vän och superduktig på unghästar tömkörde min lilla kuse! OJOJOJ säger jag bara vad fin hon va, helt stört. Hon blir så himla bärig och fin och Sandra tar henne precis på rätt sätt, bestämd men mjuk! Hon är så frän när hon tömkör henne så det känns som om när Lacoste är äldre och starkare skulle man kunna trampa henne på töm.

Galoppen är ju som sagt hennes svagaste gångart just nu och hon byter ofta galopp hejvilt och korsgalopperar, men idag i vänster varv va hon så sjukt duktig och höll galoppen och "hoppade" inte om i avsaktningen som hon gärna gör. Hädanefter ska jag tömköra henne en dag i veckan nu när Sandra lärt mig lite grunder och jag sett vad mkt det gör för min hästs utveckling! Hade jag vart miljonär hade jag hyrt Sandra hela sommaren att jobba Lacoste i tömkörningen för hon blir så otroligt fin, mjuk och bärig. Skillnaden på hästen syns efter VARJE tömkörningspass, hon blir bara bättre och bättre!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Men vad underbart SÖT du är! Ta hand om dig nu och tack för denna tid, jag hör av mig när jag beger mig söderut ;) Kram <3

2011-06-01 @ 22:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0