Masserad och kollad!

Igårkväll kom min hästmassör IA förbi och masserade igenom Lacoste och en av travhästarna på gården. Mkt riktigt va inte Lacoste helt hundra i ryggen! Hon har ju varit lite bökig i ridningen med att inte vilja söka neråt mot bettet och inte jobbat med ryggen som hon gjort förut.

IA masserade igenom henne och visade hur jag skulle massera henne fortsättningsvis för att det ska bli bra så fort som möjligt. Antagligen har dressyrsadeln åkt fram och hamnat i lite bakvikt som har tryckt på slutet av bröstryggen så framöver ska jag bara rida i hoppsadeln tills hon är helt bra och sedan bara rida i dressyrsadeln när jag ska rida dressyr på banan och då sadla bak när den åkt fram så den sätter sig i stoppningen och formas efter henne så den ligger still nån gång. Båda mina sadlar är ju sprillansny men då jag köpte hoppsadeln några månader innan så har den format sig redan efter henne så enligt IA sitter den som ett smäck på henne^^ Inte för att jag var orolig för det, för det har även jag märkt att den sitter förbaskat bra på henne. Hoppas nu bara att dressyrsadeln sätter sig så hon slipper bli öm i ryggen!

Lacoste har även en muskel fram på bogen ovanför biceps som alltid varit jättespänd och den hade jag glömt bort att hon hade så nu blir det skärpning för nu ska den masseras innan ridning och skakas lös efter ridning^^
Hoppas nu att jag får tillbaka fina ridkänslan på min lilla gumma när ryggen blivit bättre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0