Gårdagens dressyr!

Ojejoj vad fin lilla kusen va igår! Jag red på det tvådelade, värmde upp i galopp som vanligt där hon bara ska gå framåt sen red jag henne i trav med fokus på att hitta en bra takt. Hon va som en helt annan häst än i helgen, fin mjuk och sammarbetsvillig!!!! Det beror säkert mkt på hur jag rider men samtidigt så har ju alla levande varelser sina bra och dåliga dagar....

På slutet av passet tog jag galopp på fyrkantspåret även här med fokus på takt åh jösses amalia vad fin hon blev! Taktfast och kom ner i en trevlig form. Jag red med en stallkamrat i padocken så på slutet bytte vi häst för hon tyckte sin häst drog så mkt. Samuraj heter hästen och jo han drog utav bara tusan. Han är ett Halvblod på närmare 1.80m och stark som ett as, men nästa vecka är jag hästvakt åt han och då ska det ridas mkt dressyr, få se om han känns bättre i slutet av nästa vecka. Ägaren till Samuraj satt upp på Lacoste men hon skrittade bara, vilket va bra för Lilla skrutt hade tagit i bra hela dressyrpasset.

Ikväll blir det massage och koll av sadlarna för Lacoste, hoppas hon är fin och mjuk utan nånh låsning och att sadlarna sitter som smäck;P

Kommentarer
Postat av: Anna

Kul att hon går så bra :) Du får väl komma upp nån helg på träning i höst!! ;) Har inte ridit så mycket på sistonde, men ska väl försöka styra upp det nu... är sugen på lite flyt!

2011-07-07 @ 12:36:10
URL: http://salentein.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0